For os betyder god service det hele, så tøv ikke med at kontakte os.

Handelsbetingelser

Den Grønne Ælling | CVR-nr. 30761588

1 Virksomhedsoplysninger

  • 1.1 Den Grønne Ælling, CVR-nr. 30761588, er etableret på adressen Sagavej 1, 9260 Gistrup (”DGÆ”).
  • 1.2 DGÆ kan kontaktes på telefonnummer +45 61657713 samt på e-mailadressen info@dgae.dk.
  • 1.3 DGÆ er registreret som tilhørende enkeltmandsvirksomheden MH-Automatik v/ Magnus Høgh.

2 Aftalegrundlag

  • 2.1 Disse handelsbetingelser udgør sammen med DGÆs faktura og ordrebekræftelse samt ethvert bilag ved-lagt de førnævnte dokumenter det samlede aftalegrundlag mellem DGÆ og kunden (”Aftalegrundlaget”). En af DGÆ udarbejdet ordrebekræftelse har forrang for disse handelsbetingelser, såfremt dokumenterne er indbyrdes modstridende.
  • 2.2 Kunden kan acceptere Aftalegrundlaget enten ved underskrift, ved sin handlemåde eller ved skriftlig eller elektronisk accept, herunder ved accept på e-mail. Når kunden booker salgsstand efter at være gjort bekendt med Aftalegrundlaget, udgør booking en accept af Aftalegrundlaget. Modtager kunden først Aftalegrundlaget efter booking, udgør ibrugtagning af salgs-standen det senest mulige tidspunkt for accept af Aftalegrundlaget.
  • 2.3 Ændringer af og tillæg til Aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.
  • 2.4 DGÆ handler som fuldmægtig og handler dermed på kundens vegne samt for kundens regning og risiko. Dette indebærer, at DGÆ alene formidler handlen mellem kunden og den slutbruger, som køber kundens varer. DGÆ handler ikke som kommissionær for kunden.

3 Booking og ordrebekræftelse

  • 3.1 Leje af salgsstand kan bookes fysisk i butikken, ved telefonisk henvendelse eller via vores hjemmeside https://dgae.dk/.
  • 3.2 En ordre er bindende for kunden, når kunden har foretaget booking af salgsstand. En ordre er bindende for DGÆ, når forudbetaling for lejeperioden er modtaget jf. punkt 5.2. DGÆ forbeholder sig retten til at annullere en bindende ordrebooking uden kompensation, såfremt det vi-ser sig, at en specifikt angivet salgsstand er udlejet til anden side, og det ikke er muligt at henvise kunden til en anden tilsvarende salgsstand.
  • 3.3 DGÆ tilbyder ikke fortrydelsesret udover det, som følger af loven. Læs mere herom under punkt 6.

4 Priser

  • 4.1 Alle priser angives inklusiv moms og i danske kroner.
  • 4.2 DGÆ er berettiget til at ændre alle priser uden varsel med virkning fra begyndelsen af den næstkommen-de kalendermåned, efter besked om prisændring er fremsendt til kunden.

5 Betaling

  • 5.1 DGÆ er ikke forpligtiget til at stille salgsstand til rådighed for kunden, før kunden opfylder dette punkt 5 i sin helhed. Efter samme betingelser kan DGÆ standse en allerede påbegyndt ibrugtagning af salgsstan-den.
  • 5.2 Betaling skal ske senest 8 dage fra fakturadato, medmindre anden frist fremgår af den udsendte faktura. Dog skal betaling for leje af salgsstand altid ske senest før kunden overtager salgsstanden.
  • 5.3 Betaling ved modregning kan ikke finde sted, hvis kundens modkrav er omtvistet.
  • 5.4 Ved forsinket betaling opkræves morarenter efter rentelovens almindelige regler. Dog kræves der mora-rente med 2 % pr. påbegyndt kalendermåned for erhvervskunder.

6 Fortrydelsesret

  • 6.1 Private kunder har fortrydelsesret efter loven og reglerne i dette afsnit. Erhvervsdrivende har ingen fortry-delsesret.
  • 6.2 Private kunder har 14 dages fortrydelsesret fra tidspunktet for booking af leje af salgsstand.
  • 6.3 Ved køb af tjenesteydelser afgiver kunden dermed sit samtykke til, at fortrydelsesretten straks bort-falder, såfremt tjenesteydelsen er fuldt ud leveret før udløbet af fortrydelsesrettens 14 dages varig-hed. Kunden accepterer også, at aftalen træder i kræft straks, og at levering påbegyndes før fortrydelses-retten udløber. Dette betyder, at kunden skal betale for enhver delvis levering, som er sket forud for den dag, kunden gør brug af fortrydelsesretten.
  • 6.4 Kunden kan udøve sin fortrydelsesret ved fysisk fremmøde i butikken i åbningstiden, eller ved at fremsen-de meddelelse om brug af fortrydelsesretten til DGÆs e-mail som oplyst ovenfor. Kunden kan vælge at benytte forbrugeraftalelovens standardformular til fortrydelsesret, som kan findes her.

7 Kommission og løbende afregning

  • 7.1 DGÆ formidler alene salg af varer, som kunden har ejendomsretten til. DGÆ har således på intet tids-punkt ejendomsretten til varerne, og ethvert beløb betalt til DGÆ er et vederlag for service ved formidling af salget mellem kunden og den slutbruger, som køber varerne af kunden.
  • 7.2 DGÆ opkræver 15 % af salgsprovenuet i vederlag for formidling af salg af kundens varer.
  • 7.3 DGÆ opkræver et lejebeløb pr. måned i lejeperioden. De til enhver tid gældende lejepriser fremgår her. 7.4 DGÆ udbetaler månedligt provenuet fra salget af kundens varer til kunden efter fradrag af vederlag for salgsformidling jf. punkt 7.2.

8 Ordensregler

  • 8.1 Ved opsætning af varer eller øvrig anvendelse af den lejede salgsstand, skal kunden følge de til enhver tid gældende anvisninger fra DGÆ. Du kan finde de gældende ordensregler her.
  • 8.2 Varer uden prismærke eller stregkode, samt varer efterladt efter lejeperiodens udløb, opbevares i mindst 14 dage, hvorefter de bortskaffes for kundens regning og risiko. DGÆ er ikke ansvarlig for tab forvoldt ved sådan bortskaffelse.
  • 8.3 Gebyrer for nedpakning af varer efterladt efter lejeperiodens udløb udgør kr. 200 pr. salgsstand. Gebyrer for opbevaring udgør kr. 50 pr. dag.

9 Tilbageholdsret

  • 9.1 DGÆ kan udøve tilbageholdsret i kundens varer, såfremt Aftalegrundlaget ophører, og DGÆ har et krav mod kunden, som ikke er betalt.

10 Ansvarsbegrænsning

  • 10.1 DGÆ er ikke ansvarlig for mangler, udover hvad der fremgår af ufravigelig anvendelig lov. Enhver mangel ved den solgte genstand er et anliggende mellem kunden og den slutbruger, som har købt genstanden. Sådanne mangler er således DGÆ uvedkommende, og kunden skal friholde DGÆ for ethvert tab forårsaget af sådanne mangler.
  • 10.2 DGÆs erstatningsansvar over for kunden er begrænset til direkte tab, og er, uanset årsag og uanset kra-vets art, begrænset til det beløb, der er faktureret for den ydelse, DGÆ har leveret, og som forårsagede ta-bet, eller er årsag til eller direkte forbundet med erstatningskravet.
  • 10.3 DGÆ foretager almindelig aflåsning og alarmsikring af den fysiske butik, men DGÆ er ikke ansvarlig for tyveri, ødelagte varer eller andet tab ved varerne. DGÆ er ikke ansvarlig for ulykkesskader, herunder brand og vandskader, og det påhviler kunden at tegne forsikring imod sådanne skader, i det omfang kun-den ønsker dækning for sådanne skader.
  • 10.4 Kunden er ansvarlig for opsætning af den fysiske salgsstand. Skader forvoldt på ting eller personer grun-det salgsstandens indretning, påhviler alene kunden.

11 Force majeure

  • 11.1 DGÆ er ikke ansvarlig overfor kunden for tab, der hidrører fra omstændigheder af usædvanlig art, og som hindrer, besværliggør eller fordyrer aftalens opfyldelse, såfremt disse indtræder efter aftalens indgåelse og ligger udenfor DGÆs kontrol, herunder: Arbejdskonflikter, strejker, lockout, ildsvåde, krig, oprør, indre uroligheder, vejrlig og naturkatastrofer, valu-tarestriktioner, offentlig beslaglæggelse, import- eller eksportforbud, afbrydelse af den almindelige sam-færdsel, herunder energiforsyning, væsentlige pris- og/eller afgiftsforhøjelser, valutaudsving, produktions- og leveringsvanskeligheder, der skyldes forhold, der ikke kan bebrejdes DGÆ, samt indtrædelse af force majeure og/eller hardship hos relevante tredjeparter.
  • 11.2 Begge parter er berettigede til ved skriftlig meddelelse at hæve aftalen, når dens opfyldelse bliver umulig på grund af nogle af de ovenfor nævnte omstændigheder. Meddelelse herom skal gives indenfor rimelig tid efter, at parten opdager/burde opdage, at der foreligger umulighed.

12 Delvis ugyldighed

  • 12.1 Såfremt én eller flere af bestemmelserne i nærværende betingelser kendes ugyldige, ulovlige eller ugen-nemførlige, skal ingen af de øvrige bestemmelsers gyldighed, lovlighed eller gennemførlighed påvirkes eller forringes heraf.

13 Tvister, lovvalg og værneting

  • 13.1 Tvister mellem parterne, der ikke kan afgøres i mindelighed, skal afgøres ved Retten i Aalborg under an-vendelse af dansk ret.

Links


Åbningstider

Mandag – fredag 10-17.30
Lørdag – søndag 10-14
Den Grønne Ælling